Inspiration

 
 
Vad som inspererar mig just nu är allt annat än svart och vitt.
Jag vill se färg färg färg och mera färg! Inte för att det är så färgsprakande här hemma men färger och material ger mig ideér mer än något annat just nu.
Vi har alla blivit så bortskämda med inredningsbilder sedan sociala medier blev så stort. Vi har liksom så lätt och snabb tillgång till till så mycket,vilket gör att vi tröttnar i en snabbare takt..
Jag hör offta att människor anser att det är så mycket samma/lika som man matas med var man än vänder sig för inspiration.
Jag tror bara att eftersom vi ser så mycket inredning hela tiden från både europa och den övriga världen , så uppfattar vi det så.
Sedan har ju inredning blivit som klädmode, precis lika vanligt och självklart. 
Jag har alltså inga supertips på var ni ska vända er för "ny het" inspiration förutom att jag tror att det är bra att vända sig mot sådant som känns possitivt. Det finns nämligen ingenting som dödar inspiration och kreativitet så mycket som negativa vibbar om ni frågar mig.
 
Idag gick jag in i en av Nk´s alla skjortbutiker då jag letar skjortor till min man eftersom vi ska på en hel del bröllop i sommar. Kändes inte alls inspirerande efter några kliv in i butiken men efter något steg till så  möttes jag av den gladaste lilla mannen som var hysteriskt rolig och hjälpsam!
Efter 10 minuter gick jag ut därifrån med både skjortor i handen och ett leende på mina läppar. Skjortjungeln kändes helt plötsligt skitkul!
 
Jag började genast analysera detta och kom fram till att om man har en fysisk butik så räcker det inte att rada upp prylarna på hyllor och förvänta sig att människor ska handla, du måste självklart som butikägare anstränga dig och bjuda  på både inspiration och ett bra bemötande. Samma gäller om du driver en blogg. 
Det inspirationsflödet som klarar sig bäst i längden utan att behöva anstränga sig är förmodligen ex pinterest eftersom dom inte behöver kommunicera, det gör bilderna liksom åt dem och man förväntar sig inget annat och då kan det heller inte bli fel.
 
Jag hoppas ni finner vad ni söker ute i cyberspace:)
 
Stay possitive!
 
 
Publicerat i Allmänt