Förbannade filter

2 timmar senare! får jag reda på att tapeten jag behöver inte finns, jo den finns men i en helt annan ton/färgställning,, Grr
Bilden till vänster hittade jag på pinterest men utan info om den vackert färgsatta tapeten. Jag sökte in och ut bland alla tapetleverantörer och fann den hos Sandbergs ca 2 timmar senare fast i fel färg!
Det blir ju så fint när man drar ner saturation på bilder i vissa sammanhang men just nu känns det som om det borde vara förbjudet, vilken besvikelse.
Min första tanke var att det skulle kunna vara William Morris men jag kände inte igen mönstret. 
När det kommer till William Morris så upplever jag ofta att kunder som sett någon bild på en tapet på instagram blir besvikna när de får se tapeten i verkligheten då den har en helt annan ton än i verkligheten.
 
Vad gör vi åt detta? Ingenting förmodar jag men vore jag ett tapetföretag eller formgivare för tapeter så skulle jag ta till vara på detta och ta fram fler färgställningar av mönster! Man kanske skulle kunna kalla den kollektionen  just "Saturation"?:)
 
God dag!
Publicerat i Allmänt