Milano levererar

 
 
 
 
Hej!
 
Jag har haft turen att spendera några intensiva men fantastiska dagar i Milano och nu måste jag nog börja med avvänjning... "Anonyma livsnjutare" typ hej jag heter Sofia och dricker rött vin, äter tårta och mozzarella hela tiden!
Veckan började med mässhallarna, Salon Del Mobile, men där hängde vi faktiskt bara några timmar då jag ville prioritera tiden inne i stan bland alla fantastiska utställningar, events och show rooms.
För den som inte varit i Milano under designveckan så kan jag lova att det är värt ett besök! Inte bara en massa stora mässhallar där saker visas i en ganska monotom belysning, utan mer exponering av produkter i fantastiska riktiga miljöer, så som på innergårdar, lägenheter och fantastiska byggnader.
Dimore studio har fått mycket uppmärksamhet via instagram och det är nog inte bara på g av fina produkter utan också på g av den helhetsupplevelse som gavs.
I en fantastisk våning belägen på en fantastisk gård möttes jag av typ Radio head musik på hög volym i en väldigt mörkt målad miljö med otrolig takhöjd, fantastisk stuckatur och fönster på glänt. En hårfin gräns mellan porr och jag vet inte vad jag ska använda för ord..  Otroligt fint målade väggar och makalösa produkter.
Via min instagram @sofiaristic finns bilder och en kort film.
I ett annat distrikt hade merci öppnat en tillfällig butik så det blev liksom lyx med Milano och Paris iett:)
Sänglinne inhandlades kan jag lova!
 
Himla tur att man har en mobil så man hinner knäppa av en massa bilder i farten. Bilden överst var nog det finaste med hela alltet.. Inte det första och sista fönstret jag såg med en gammal människa sittande som ville ta del av allt som hände nere på gatorna.
 
Fint
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Emilie Levinsson:

Åh så mysigt med Milano, vill också dit!:D

#2 / / Ewelina:

Så mysigt du ser ut att ha det! :)